Om ärlighet och kärlek

När jag får frågan hur det är att arbeta med Glada Hudikteatern svarar jag alltid samma sak. Att det är ärligt.

Jag och skådespelarna litar på varandra och har byggt upp en ömsesidig respekt sedan vi träffades för första gången våren 2007. De vet alltid om när kameran är framme, och har de en dålig dag  och inte vill vara med på bild säger de till, direkt. Och då vet de att jag sänker kameran, direkt. Falska leenden existerar inte här och jag uppskattar deras ärlighet. Det ger mig trygghet i rollen som fotograf och liknar inget annat jag tidigare gjort.

I går släpptes Shaken! [Not Störd] och nedan ser ni skådespelarna Anna Wallin och Bosse Andersson bläddra i boken för första gången. I fjol förlovade de sig och deras kärlek är något av det finaste jag har sett. Varken Anna eller Bosse kan uttrycka sig i ord men de har hittat ett sätt att kommunicera.

De älskar teater, och de älskar varandra.

0 Responses to “Om ärlighet och kärlek”



  1. Kommentera

Kommentera

