Barnfotografering

Jag gillar det här med att fotografera barn.

Det är egentligen den största utmaningen, för man vet inte hur de kommer att reagera eller vad som kommer att hända. I mina ögon måste barn inte alltid kolla in i kameran, och barn måste inte alltid le. Jag försöker att inte tänka ut hur bilderna ska se ut i förväg utan hänger med i leken och ser vad som händer.

Jag hittade den här gamla bilden på en cd häromdagen. Året var 2000 och den är tagen på ön Nantucket. Jag var barnflicka åt pojkarna på bilden och jag hade precis listat ut att det var fotograf jag skulle bli.

Bilden är förmodligen ruskigt arrangerad och i dag hade jag flyttat mig åt höger. Men den är lite charmig ändå, och jag vet att den betyder mycket för pojkarnas föräldrar.

Se fler barnbilder i galleriet ovan.

3 Responses to “Barnfotografering”


  1. 1 Johannes Persson 24 september 2009 kl. 5:35 e m

    Kan du limericken om den välhängde killen från Nantucket?

  2. 3 Johannes Persson 25 september 2009 kl. 5:18 f m

    Sorry. Jag har inga spärrar vad det gäller fräckisar 🙂 Ha det så bra i NY nu och häng dina bilder snyggt!


Kommentera

