Lori Grinker

Våren 2008 läste jag The Photographer as Artist and Social Documentarian på ICP i New York. Kursen byggde på inspiration och vi kollade mycket på andra fotografers arbete.

Jag kommer att presentera några av fotograferna vi kollade närmare på och först ut är kursledaren Lori Grinker, som bland annat gjort genomarbetade afterwar: Veterans from a World in Conflict.

1 Response to “Lori Grinker”


  1. 1 Johannes Persson 16 oktober 2009 kl. 7:01 f m

    Wow. Hur kommer det sig att ni kan ta bilder av sådant som jag inte ens kan se? Inte ens när jag tittar extra noga?

    Det här är en helt ny värld bortom paperback poetry, paperback horror, manualer och skivomslag. Och den har funnits där hela tiden utan att jag sett den heller.


Kommentera

