NYPost

Bilden nedan är tagen den 6 mars 2008, några timmar efter explosionen vid militärens rekryteringsstation på Times Square.

Mannen på cykeln heter Dan. Han är fotograf på The New York Post och min mentor för dagen. Jag har hyrt en cykel utan fotbroms vid Columbus Circle och vi har cyklat Broadway ner till Union Square för att fotografera militärer. Vi har inte sett till några så nu cyklar vi mot Whitneymuseet för att fotografera en utställning istället.

Dan kör aldrig bil. Det är billigare att cykla och man slipper långa bilköer, säger han. Och snabbt går det. Han zickzackar mellan bilarna, kör mot rött och lutar sig ibland mot en taxibil i väntan på att jag ska hinna ikapp.

Det är en av de galnaste stunderna i mitt liv och jag tror seriöst att jag ska dö.

I sex veckor jobbade jag på NYPosts Photo Department och dagarna var precis så här, oberäkneliga och överraskande. Jag assisterade bildredaktörerna och fotograferna, och fotograferade olika områden och människor till tidningens bildarkiv.

En mycket spännande tid i mitt liv, och jag fick se en av de mest omtalade tabloiderna från insidan.

Samtidigt gick jag en kurs på ICP under ledning av Lori Grinker, arbetade med projektet 135th Street i Harlem och skötte Bildbloggen för Expressen.

Bråda dagar.

0 Responses to “NYPost”



  1. Kommentera

Kommentera

