Pieter, Moa, Niklas

För några dagar sedan nominerades de 3 bidragen till Scanpix Stora Fotopris 2009.

Jag tycker att samtliga bidrag är riktigt bra, som det ska vara. Pieter Ten Hoopen tävlar med Touche-Moi, en personlig berättelse om Stockholm. Pieter har länge varit en favorit, hans bilder berör varje gång eftersom han är ödmjuk i sitt sätt att arbeta och vara. En bild från hans förra projekt om den osynliga staden Kitezh hänger på väggen härhemma och det hinner bli fler.

Jag gillar Moa Karlbergs Ser dig se mig också, eftersom det är en unik idé och något jag inte har sett tidigare.

Och Niklas Larssons bilder på Mikael Andersson är starka. Jag gillar speciellt slutbilden i bildspelet.

0 Responses to “Pieter, Moa, Niklas”



  1. Kommentera

Kommentera

