Elisabeth Gustafson

Jag var domare i Klubbmästerskapet i Bollnäs Fotoklubb för några veckor sedan.

Jag är vanligtvis ganska svårflirtad när det gäller naturfotografier, men jag kunde inte ta blicken från den här bilden.

Jag utsåg den till vinnare bland 20 bidrag och fick senare veta att den är tagen av Elisabeth Gustafson. Hon berättar:

Den är fotograferad genom ett vattenfall på Isle of Skye i Skottland i våras. En fantastisk plats där myterna och sägnerna härskar bland öborna, man känner det på platsen när man vandrar där. Vattenfallet rinner ut i Moonen Bay, Alvernas sista utpost. Den plats där de lämnade människans värld för att aldrig återvända…

Elisabeths bilder är speciella, ibland magiska, och de har sannerligen fått upp mina ögon för naturen.

Tack för det, och tack för lånet av bilden.

0 Responses to “Elisabeth Gustafson”



  1. Kommentera

Kommentera

