Danny Sanchez

Det har blivit en del barnfotograferingar för mig sen senaste tiden.

Det är en rolig kontrast till vad jag annars arbetar med och jag gillar utmaningen. Barn är så oförutsägbara och alltid sig själva.

För många år sedan praktiserade jag hos porträttfotografen Danny Sanchez i Red Bank, New Jersey. Jag blev inspirerad av hans sätt att arbeta med barn. Istället för plastig rekvisita koncentrerade han sig på känslor och uttryck. Han lärde mig att vänta in de spontana ögonblicken, och att barn inte måste le på bild. Det äkta är alltid det bästa. Se några av hans barnbilder här.

När jag fotograferar äldre barn som kan gå tar jag med dem utomhus till parken eller skogen. De allra minsta barnen fotograferar jag hemma i sovrummet nu när det är vinter. Kanske kommer jag att investera i en riktig studio en vacker dag men tills dess arbetar jag så enkelt som möjligt med svart bakgrund.

Så här såg det ut när jag fotograferade lilla Elvira för några dagar sedan.

Under klädbytet lyckades mina nyfikna söner ta sig in på arbetsplatsen.

0 Responses to “Danny Sanchez”



  1. Kommentera

Kommentera

