Gunvor & Charlie

Fotograferingen av mitt projekt Den Svenska Drömmen är i sitt slutskede. Det är svårt att sätta punkt för något man har  jobbat med i fem år, men snart är min lilla bebis redo för att ge sig ut i vida världen.

Idén ligger hos ett intresserat bokförlag och om finansieringen löser sig blir det kanske en bok i slutet av 2010 som planerat.

Den Svenska Drömmen handlar om framtidsdrömmar, ett porträtt av Sverige i dag. Jag fotograferar och intervjuar människor som jag träffar på gatan och det har blivit många intressanta möten i olika delar av Sverige.

I helgen sprang jag på skådespelaren Gunvor Pontén på Götgatan här i Stockholm. Hon var en förtjusande 80-årig dam som med stor entusiasm berättade om sitt liv och sina drömmar. Jag förevigade henne med hunden Charlie:

0 Responses to “Gunvor & Charlie”



  1. Kommentera

Kommentera

