Jens Assur

Våren 2002 såg jag Jens Assurs delutställning Sport på Bollnäs Konsthall. Bilderna på idrottande ungdomar i Kina och Kuba gjorde ett starkt intryck, och jag lämnade konsthallen med de tunga bokvolymerna Och himlan därovan. Jag har bläddrat i dem många gånger sedan dess och de är fortfarande en stor inspirationskälla. Jens Assur var en av de första som fick mig att upptäcka och förstå fotografi, och det har jag i efterhand tackat honom för.

I veckan medverkade han i Sveriges Radio P3. Hör honom prata om konsumtionskriktik, sig själv och svara på läsarnas frågor.

0 Responses to “Jens Assur”



  1. Kommentera

Kommentera

