Toralf och Lotta

Jag sitter och går igenom bilderna på Glada Hudikteatern i New York. Jag gjorde ett stort urval direkt efter resan i juni men nu väntar Bokmässan och en utställning på Hälsinglands Museum så jag måste kolla närmare på vad jag har.

Bilderna som känns mest i hjärtat är de på förlovningen mellan Toralf Nilsson och hans Lotta Danielsson. Jag har känt dem i några år och vet att både Toralf och Lotta har väntat otåligt på den stora kärleken. Så fann de varandra genom teatern i fjol och några månader senare, den fjärde juni, bytte de  ringar på en filt i Central Park. Efteråt skålade de  och Lotta började gråta av glädje.

– Kan du fatta Lotta, att du har mig? Jag vill gifta mig med dig längre fram, Lotta. Vet du det? Det är inget skämt, jag vill det, sa Toralf och omfamnade henne.

– En dag i taget,  svarade Lotta med ett leende.

Här är några bilder från deras speciella dag:

4 Responses to “Toralf och Lotta”


  1. 1 Lars Dareberg 26 augusti 2010 kl. 4:47 e m

    Vad fint! Var du med hela deras resa?
    Var kan man se det eller när kommer det och vart?

    /LarsD

  2. 3 Carro 08 oktober 2010 kl. 6:23 f m

    Helt fantastiska bilder… Jag säger som Toralf ”jag blir rörd” !


Kommentera

