Pinnhålskameran

I juni köpte jag en pinnhålskamera i New York. Eller, det var väl egentligen en förpackning. Ett stort gäng kartong- och platsbitar  som efter många timmars pillande blev en kamera.

I Paris invigde jag den. Jag fotograferade staden utan sökare, utan att veta hur mycket eller lite som skulle komma med på bilden. Utan att veta om det skulle bli några bilder alls. En härlig kontrast mot alla ”säkra” bilder  jag annars tar.

I fredags hämtade jag negativen och cd-skivan med de klara bilderna. Jag var förväntansfull som ett litet barn och mindes känslan från yngre år, när jag aldrig hade en aning om resultatet.

Här är mina favoritbilder från rullen.  Jag har mörkat ner dem en aning men annars ligger ingen bildbehandling bakom. Så klart.

0 Responses to “Pinnhålskameran”



  1. Kommentera

Kommentera

