Näsor

Hittade gamla bilder på en cd-skiva häromdagen. De är tagna i en studio på Åland, när jag gick fotolinjen på folkhögskolan där. Nästan evigheter sen alltså.

Jag blev så glad när bilderna dök upp igen och mindes snabbt den härliga känslan av att fotografera just det här paret. Det är nämligen mina föräldrar som gnuggar näsorna mot varann, eller ”kekas” som jag brukar säga, och för mig betyder bilderna stark kärlek och stor lycka.

Och nu förstår jag plötsligt varför jag har så många ”kek”-bilder i bröllopsarkiven. Jag har alltid bett brudparen göra just så här, utan att riktigt minnas hur det började. Men nu vet jag.

1 Response to “Näsor”


  1. 1 Äva 15 november 2011 kl. 4:23 e m

    Underbart. Helt underbart!


Kommentera

