I fredags

I fredags blev jag och Annica intervjuade av tidningen Land. De uppmärksammar vår bok om Arbrå och det är vi glada för. Vi har spridit boken lokalt och nu känns det viktigt för oss att hela Sverige får upp ögonen för livet på landsbygden. Små orter syns ju sällan i media, utrymmet ges istället till storstäder och exotiska resmål.

Göran Bernstål skrev och hans son Daniel fotograferade. Kallt var det men mycket trevligt. Det blev en lång pratstund om känslorna till hembygden och jag blev inspirerad av Görans egen historia. Efter många år i Skåne och Stockholm flyttade han tillbaka hem, byggde en fäbodvall och driver nu en gårdsbutik i Rengsjö. Såna livshistorier gör mig på gott humör.

Daniel Bernstål och Annica Mårtensson i ett kallt Arbrå.

4 Responses to “I fredags”


  1. 1 Johannes Persson 21 februari 2011 kl. 3:25 e m

    Ursäkta en lekman, men måste man verkligen ha den där blixtmojängen när det är vit snö högt och lågt och knallblå himmel? Det känns litet overkill om du frågar mig 😉

    Å andra sidan så är skuggorna ganska långa så mörkret är kanske inte så långt borta…

  2. 3 Annica 22 februari 2011 kl. 8:55 f m

    Johanna, han menade väl fotografens utrustning?

    • 4 johannasyren 22 februari 2011 kl. 3:47 e m

      Hihi va kul. Sorry Johannes jag ser kommentarerna i en rad och kollade inte så noga vilken bild du menade, trodde det var den andra snöbilden från fönstret. Nu förstår jag… humor.


Kommentera

