Jan Nordström

”Tyst, tagen alldeles stilla. Jag älskar hans bilder, ord och vet få som gjort utställningar som bara får hela tiden och livet att stanna så”.

Orden tillhör en vän till mig och fotografen hon menar heter Jan Nordström.

Jan berättar själv att han hade sin första depression när han var sju år gammal och att skapandet har räddat hans liv. Han arbetar idag som fotograf, poet, konstnär, författare, skribent och journalist.

Utställningen ”JAG VET ATT VI MÄNNISKOR KAN RÄDDA VARANDRAS LIV. FÖR NI RÄDDADE MITT.” pågår just nu på Byteatern i Kalmar. Jag skulle verkligen vilja se den, gör det ni som kan.

Här finns Jans hemsida med starka bilder och ord.

0 Responses to “Jan Nordström”



  1. Kommentera

Kommentera

