Varm i fotohjärtat

Idag pratade jag om fotografi på Västansjö byskola i Hälsingland. Jag fick en förfrågan för ett par månader sedan och eftersom jag blev imponerad av skolans satsning på fotografi för barn svarade jag snabbt ja.

Och det har varit en fin dag. Flera av eleverna hade inte fotograferat tidigare så det var magiskt att se deras iver. Och det gick inte att ta miste på stoltheten under den stora bildvisningen. Kommentarer som ”Va kul vi har!”, ”Jag vill knäppa ännu mer!” och ”Jag måste önska mig en kamera när jag fyller år!” värmde mitt fotohjärta.

Nedan är ett urval av bilderna som togs under dagen. Tack alla!

Och så tre av mina egna bilder från Västansjö.

2 Responses to “Varm i fotohjärtat”


  1. 1 Solveig Holstein 18 maj 2011 kl. 1:46 e m

    Förstår din känsla – den sitter i länge jag lovar!! Jag var bildlärare under många år och den respons som man får när eleverna ”skapar” något är värt allt! Fin blogg du har, kul att läsa! Hittade dig via Göran Segeholm btw 🙂


Kommentera

