Alans och Johns jul

Det var julafton och mina söner hittade varsin engångskamera i julstrumpan. ”Där tar man kort”, sa Alan och pekade på den inbyggda blixten. ”Jag har lika som mamma, jag!”. Och sedan fotograferades det flitigt.

Farmors julbord, kusinerna och den nya dockan fastnade på bild. Allt ur mina barns synvinkel och det är underbart att se sneda och suddiga bilder. Idag är det ju så enkelt att ta perfekta bilder, de kan alltid efterbehandlas eller snabbt raderas från minneskortet.

Men kanske är de ”misslyckade” bilderna de mest intressanta? Jag bjuder på dubbelhakan och hoppas att övriga familjemedlemmar är ok med att se lite fåniga ut på bild. För det är ju en speciell kontakt Alan och John får med personerna när de fotograferar. Jag skulle aldrig kunna ta ett lika spontant och äkta porträtt på min pappa som de båda har gjort. De har fångat glädjen.

Här är Alans bilder, och här är Johns.

0 Responses to “Alans och Johns jul”



  1. Kommentera

Kommentera

