Längesen

Hjälp så längesen. Det har varit en mycket intensiv vår och sommar och jag har tillsammans med min vapendragare Anna Alverhag startat ett stort drömprojekt som heter Lokomotiv. Från idé till verklighet på några månader så det har helt enkelt inte funnits någon tid över till fotobloggen. Förlåt!

Lokomotiv är en fotografisk mötesplats i Hälsingland, läs mer här och här och kom gärna förbi. Våra utställningar hänger till och med den 28 september men fotokurserna, fotograferingarna och eventen pågår året om. Jag är riktigt stolt och mallig över att tillsammans med Anna ha startat Lokomotiv. Det är en gammal dröm som äntligen blivit verklighet och just nu känns allt löjligt kul! Jag har aldrig jobbat så hårt men heller aldrig haft så roligt och lärt mig så mycket. Jag är fortfarande fotograf men nu också gallerist, projektledare, marknadsförare och eventplanerare! Med mera.

hemsida

Jag tar en fortsatt paus från bloggandet men sidan ligger kvar för er som vill kolla in mina bildgallerier och läsa intervjuerna med andra fotografer. Paul Hansen, Mary Ellen Mark, Anna Clarén, JH Engström mfl.

Jag önskar er en fin fototid! Själv ska jag leda ett par fotokurser på Fotografiska nu i sommar, gå en workshop med Mary Ellen Mark i New York och gatufotografera i Barcelona!  Och jag fortsätter arbetet med mitt projekt Bland bönder. Utställningen visas just nu på Lokomotiv och en bok kommer att komma. Frågan är bara när.

UTSTbonder

Jag tipsar om min digitala fotoskola på Familjeliv också som fortsätter ett tag till.

puff

Tack så länge för den här tiden! Det har varit fint.

Och kanske dyker det upp någon bild här ändå framöver, det vet man ju aldrig.

1 Svar to “Längesen”


  1. 1 Marie Rosenqvist 07 juli 2013 kl. 10:58 e m

    Så spännande, Johanna!
    Lokalen verkar vara en dröm i sig…

    Önskar dig och din ”vapendragare” grymt lycka till!

    Det bästa,
    /Marie


Lämna en kommentar




Kategorier